woensdag 1 december 2010

Internetwinkelen met een sterretje.

Mijn vrouw attendeerde mij van de week op een van haar favoriete modezaken. Ze was er pas geweest om de nieuwe collectie te bekijken. Nu hing er tot haar verbazing een bord "opheffingsuitverkoop" op de etalageruit geplakt. Heeft dit alleen met de huidige internetcrisis te maken?

Ik weet het niet. Maar een ding is zeker, er gaat veel veranderen in het traditionele retailkanaal. Het zou kunnen zijn dat de grote winkelketens zie meer gaan focussen op sfeer en beleving in hun winkels. In ieder geval op iets dat je bij het internetshoppen niet kunt vinden. Men zal als winkelondernemer ook wat moeten doen om de webshops het hoofd te kunnen bieden.

Aan de andere kant is het ook niet zo dat je als webshop maar achterover kunt leunen en dat de klanten vanzelf aan komen waaien. Daar ben ik ondertussen na drie jaar All-American Sports.nl wel achter. Klanten verlangen ook van een internetwinkel iets extra's. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om de producten in een showroom te kunnen bekijken, te passen of af te halen. Internetshop met een sterretje dus.

Waarom bieden de eigenaren van de huidige leegstaande winkelpanden, en van de panden die in de nabije toekomst nog zullen volgen, deze niet aan als internetshowrooms? Het lijkt mij een prima mogelijkheid om de traditionele winkels en het nieuwe winkelen samen te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten